Wiem, że bardzo często waszymi kontrahentami są konsumenci, którym ustawa przyznaje dużo więcej uprawnień niż kontrahentowi w relacji B2B i właśnie m.in. tym uprawnieniom, a także obowiązkom z tym związanym, poświęcę trochę blogowego miejsca, ze względu na to, że 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie zupełnie nowa ustawa o prawach konsumenta, która od teraz będzie podstawą prawną do moich wpisów dotyczących obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta w przypadku umów zawieranych na odległość.
Do tej pory ukazały się takie wpisy:
2. Kiedy umowa zostaje zawarta na odległość?
3.”To za to trzeba zapłacić?” – Konsument nie wiedział więc umowy nie ma
4. Przedsiębiorco, informuj konsumenta! cz. I
5. Przedsiębiorco, informuj konsumenta! cz. II
6. Czas na odstąpienie od umowy – kiedy 14 dni? A kiedy nawet 12 miesięcy!?
7. Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy?
Wkrótce:
8. Swoboda umów – nie z konsumentem te numery
9. Rękojmia i gwarancja – co jest co?
Poza tym polecamy:
Od zakupu w licytacji internetowej będzie można odstąpić