Cykl: Z konsumentem nawet na odległość nie ma żartów

Zawartość

Wiem, że bardzo często waszymi kontrahentami są konsumenci, którym ustawa przyznaje dużo więcej uprawnień niż kontrahentowi w relacji B2B i właśnie m.in. tym uprawnieniom, a także obowiązkom z tym związanym, poświęcę trochę blogowego miejsca, ze względu na to, że 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie zupełnie nowa ustawa o prawach konsumenta, która od teraz będzie podstawą prawną do moich wpisów dotyczących obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta w przypadku umów zawieranych na odległość.

Do tej pory ukazały się takie wpisy:

1. Kim jest konsument? >>>

2. Kiedy umowa zostaje zawarta na odległość?

3.”To za to trzeba zapłacić?” – Konsument nie wiedział więc umowy nie ma

4. Przedsiębiorco, informuj konsumenta! cz. I

5. Przedsiębiorco, informuj konsumenta! cz. II

6. Czas na odstąpienie od umowy – kiedy 14 dni? A kiedy nawet 12 miesięcy!?

7. Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy?

Wkrótce:

8. Swoboda umów – nie z konsumentem te numery
9. Rękojmia i gwarancja –  co jest co?

Poza tym polecamy:
Od zakupu w licytacji internetowej będzie można odstąpić

Prawa konsumenta w infografikach

oraz nasz obszerny artykuł o nowej ustawie o prawach konsumenta w serwisie AntyWeb „Nowa ustawa o prawach konsumenta – to o czym sklepy internetowe nie mogą zapomnieć, a konsumentom może się przydać”